Jag ska göra allt jag kan...

Vet ni vad jag ska göra i framtiden?

Jag ska utbilda mig till socialpedagog/fritidsledare (eller något liknande). Sedan ska jag jobba på en högstadieskola. Varför just en högstadieskola? Jo! För det är oftast där eleverna mår dåligt, det är en sjukt tuff tid och de behöver verkligen allt stöd de kan få. Jag vet själv hur jävla tufft det är och jag hatar tanken på att någon annan kan uppleva det. 

Vare sig det gäller problem med studiena, kompisarna eller familjen eller vad som helst, ska jag finnas där som ett extra stöd. Jag ska även lyssna på roliga saker de vill dela med sig av. Jag ska lyssna på allt de vill att jag ska lyssna på, och kan jag hjälpa dem ska jag göra allt för att göra det. Jag ska ordna med aktiviteter, så att det finns roliga saker att göra på skolan, som gör att de glömmer alla måsten och allt jobbigt och bara har det roligt. Och ibland ska jag bara prata med dem. Snacka skit om allt och inget.

Jag ska vara ett stöd för alla, oavsett om det gäller en bråkstake eller en blyg en, eller något därimellan. Jag ska hjälpa lärarna att upptäcka mobbing och hjälpa dem att försöka få stopp på det. Reda ut varför det händer och vad som kan göras åt det. Jag ska se det positiva hos varje elev, jag ska bevisa att alla är bra på sitt sätt.

Jag ska göra allt jag kan för att elever ska få en bra högstadietid. Mina ambitoner och mål må vara höga, men jag ska göra allt jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0