Kalmartankar

Nu är jag trött! Kom hem från Sanna för en stund sedan och har precis käkat lite nu innan jag ska hoppa in duschen. Medan jag käkade satt jag och kollade runt och upptäckte att de nu börjat lägga upp sommarjobb på arbetsförmedlingens hemsida. Dags att börja söka! Det postiva med i år är att jag slipper sommarjobba i hemtrakterna. Då var det alltid krångel i och med att det går en buss varannan dag på sommaren in till stan och någon bil var sällan ledig. Denna sommar blir det till att söka här i Kalmar, vilket känns fantastiskt! Trots att jag förmodligen inte blir kvar här till hösten, får jag ändå ha kvar min lägenhet över sommaren fram till den 15:e augusti. I och med detta har jag börjat föreställa mig en sommar här i Kalmar. Sol, umgänge med vänner så fort jag inte jobbar, glass nere vid hamnen och förfester på min balkong, haha! En 20-årsfest här i min lilla etta har jag också börjat planerat, en fest som ska inkludera mina närmaste, både kusiner och vänner. Gah, vad jag längtar! Min kära vän Sanna har 20-årsfest på lördag och hon planerar en massor, vilket får mig att längta till min egen. Jag brukar i vanliga fall ALDRIG fira mina födelsedagar mer än på det viset att släkten kommer förbi på fika. Men denna sommar då jag fyller 20, då blir det annorlunda! Jag har sådana visioner om hur allt kommer att bli nu, så jag kommer bli högst besviken om något blir annorlunda. Det är så det känns i alla fall, haha.

Nu när jag snart bott halva tiden här i Kalmar börjar jag inse och tänka efter allt jag varit med om. Trots att det gått ett halvår har det hänt så himla mycket. Jag har träffat en drös med vänner som kommer kännas jobbigt att flytta ifrån. Jag har haft mitt första egna boende här som trots endast är på 26 kvadrat är ett underart boende som jag älskar något grymt! Det kommer att kännas när jag flyttar ifrån min älskade lägenhet. Att flytta till Kalmar är något av det bästa jag gjort. Jag trivs så bra här att det är helt makalöst. Jag älskar folket, jag älskar att kunna umgås med folket när och hur jag vill utan att det ska krångla med skjuts. Jag kan dra till någon när som och bestämma mig för att gå ut på krogen sent en kväll om jag får en förfrågan. Ofta känns det som att jag har mer vänner här än vad jag någonsin haft i Vimmerby. Även om jag umgås mer med vissa än andra, är det ändå som att jag har en större social krets här. Jag vet inte riktigt varför det är så, men jag gillar det! Jag har så mycket inplanerat nu för tiden att jag knappt hinner med att sitta och slappa en kväll, och det är flera veckor sedan jag hade en helg för mig själv och det är över en vecka sedan jag inte träffade en vän (om man inte räknar med skolan). Nästa lediga helg som jag vet om än så länge är den första helgen i mars, och då har jag varit upptagen varje helg ända sedan i mitten av januari. Jag förstår knappt själv att jag hinner med att plugga, haha!

Detta kanske verkar konstigt att jag lämnar för vissa, och det gör det egentligen för mig också. Anledningen till att jag flyttar är för att utbildningen jag vill gå inte finns här. Annars hade jag lätt stannt kvar, utan att tveka. Att jag nu kan vara kvar över sommaren gör mig otroligt lycklig! Jag var inte alls säker på detta först eftersom jag har studentlägenhet och inte får bo här om jag inte studerar, men efter att ha pratat med företaget som jag hyr hos och fått reda på att jag kan stanna här under sommaren, är det nu inga tvivel om det. Det känns underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0