Inrednings-freak

Nu är jag tillbaka i min lilla etta i Kalmar. Jag hade nästan glömt hur det känns att vara här, men nu känns allt som vanligt igen. Eller, nästan, för allt är nämligen inte som vanligt här inne. Jag har införskaffat mig en hylla till badrummet och även ett bord till soffan som även agerar matbord. Det är ett rött, äggformat bord med svarta ben som jag hittade på IKEAS barnavdelning och som jag älskar! Bordet som tidigare endast agerade soffbord var ett vitt, litet fyrkantigt bord som nu istället agerar keyboard-bord.

Det som är så bra med det här nya bordet är att det passar bra när man sitter i soffan och även när man sitter på en vanlig stol! Alltså kan flera personer sitta vid det utan att behöva trängas (inte så mycket i alla fall) och det finnt gott om plats för att ställa saker på det. Tidigare har jag suttit vid mitt skrivbord och ätit mat framför datorn, vilket har fungerat men, jag föredrar självklart detta.

Imorgon ska jag ta mig en tur till stan. Jag ska kolla om jag kan hitta några fina väggdekorer. En vägg här i lägenheten ser så oerhört tom och tråkig ut att jag nästan blir galen på den. Funderar även på att fixa en matta (som jag faktiskt inte äger någon än), eftersom jag insåg att det såg väldigt tomt ut på golvet på vissa ställen. Ja, som ni hör har jag funderat och haft att göra mycket med min lägenhet idag. Men det är väl så det blir, när man har varit borta länge och när man kommer tillbaka har man nya saker att inreda med, klart man blir lite inrednings-freakad.

Förutom min nuvarande lägenhets-mani vill jag hälsa grattis till min vän Sanna som fyller tjugo idag; GRATTIS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0