En massa babbel

Av någon anledning började jag läsa gamla skolarbeten från gymnasiet, och det är en himlans tur att jag inte skriver på samma sätt nu som då, för då vet man aldrig hur det hade kunnat gå. Eller jo, en massa underkända arbeten hade det blivit. Ett bevis för att mitt språk idag är bra, är att en lärare (eller vad det nu heter på universitetsnivå) antydde att mitt språk var mycket bra i mitt senaste arbete och att det var bra skrivet. Vilken tur att han inte var min lärare på gymnasiet!

Förresten, jag har fått sommarjobb! Som personlig assistent, inte helt fel! Ska bli kul, givande och intressant. Känner mig dock nervös eftersom det är ganska nytt för mig, men vi får se hur det går. Hoppas på det bästa! Fick mitt schema idag också och jag kunde andas ut när jag såg att jag är ledig hela den helgen då jag ska ha min 20årsfest. Ibland har man tur! Ser väldigt mycket fram emot den helgen och det är än så länge INGEN som har nekat min inbjudan, har bara fått några enstaka "kanske" och jag hoppas att dessa "kanske" kan utvecklas till "JA!". För så kul vi kommer att ha det, haha. Bara hoppas på att det blir fint väder så jag kan slänga ut de flesta på balkongen, men annars får vi tränga ihop oss här inne. Det blir mysigt det också.

Idag har jag varit väldigt duktig, ska ni veta! Först tog jag en ordentlig sovmorgon (ja, det är duktigt, tänk på min hälsa!) sedan hade jag möte med jobbet, därefter kom jag hem och gjorde en misslyckad pirog (okej, kanske inte så duktigt, MEN det var första gången, och att jag gav mig på det var duktigt), därefter mötte jag upp Becca för en promenad och glass. Har alltså gått fram och tillbaka mellan lägenheten och stan, vilket blir cirka sex kilometer. Sedan plus rundorna jag och Becca hade på stan, det blir om man är väldigt generös, upp emot en mil! Är inte det duktigt, så säg (det var just därför jag tyckte mig förtjäna att öppna en chipspåse ikväl, inte för att det är något hinder annars, hehel). Och ja, mina fötter värkte, vilket beror på att de helt enkelt är alldeles för vana vid högklackat och när jag idag hade mina platta skor fick de en chock av att vara så nära marken. Så kan det vara!

Nu ska jag hoppa in i duschen, och ja, jag duschar mitt i natten. Imorgon blir det att steka sig i Kalmarsundsparken med Becca och därefter har jag informationsmöte angående jobbet. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0