Konstiga sömn!

Det händer mycket i mitt liv om nätterna.

Ifall jag inte drömmer mina konstiga drömmar, vaknar jag av att jag pressar ihop käken väldigt hårt eller att jag knyter näven så pass mycket att mina långa och vassa naglar borrar sig in i handen, vilket gör att jag vaknar av att det börjar göra ont och därmed har fått fina märken från mina naglar på handen.

När jag ska sova MÅSTE jag ha ett glas vatten bredvid sängen. Jag har försökt göra mig av med denna vana flera gånger, men utan framgång. Är jag utan vattenglaset en natt blir jag så uttorkad i munnen att det brukar sluta med att jag får springa upp och dricka i alla fall. Jag är dessutom nästan alltid hungrig när jag ska sova, hur mycket jag än ätit under dagen och trots att jag kanske smällde i mig en chipspåse knappt en halvtimme innan jag går och lägger mig, får jag det där suget i magen så fort jag lägger mig i sängen. 

Jag tror mig även ha drabbats av något "restless-legs"-liknande. När jag har varit stilla ett tag, särskilt när jag ligger och ska försöka sova, börjar det krypa i benen på mig. Ibland så pass mycket att jag får gå upp ur sängen och gå lite för att få det att försvinna, och sedan bara hoppas på att jag somnar så pass snabbt att det inte hinner kommer tillbaka medan jag är vaken.

Inte går jag och lägger mig vid normala tider heller. Eller går upp, trots att denna helg har inneburit mer normala tider vad gällande uppstigandet. Är hemma i skogen och vid klockan elva brukar pappa börja skrika på mig och brorsan att vi ska stiga upp. Det är inte så att varken han eller jag hoppar upp ur sängen, men upp kommer vi. Pappa har även fått för sig att om han går och öppnar dörren in till mitt rum så går jag upp fortare. Helt ärligt vet jag inte om det är någon bidragande orsak till att jag är uppe innan tolv när jag är här hemma, men det kan han väl få tro.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Och snart i sådana här sammanhang brukar innebära om en timme, typ. Vi får hoppas jag klarar mig utan konstiga drömmar, en uttorkad mun, myrstacks-ben och en chips-sugen mage.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0