Den fruktande gastroskopin!

Jag har idag för första gången i mitt liv fått uppleva en bra läkare. Inte för att jag har så många att jämföra med, men i alla fall. Han sa till mig att "jag ligger väl risigt till om jag inte fixar så det blir bra", jag instämde på det och nu verkar det faktiskt hända saker. Har fått medicin utskriven, fick samma av skolläkaren förra våren och den hjälpte väl sisådär, men jag äter den så länge i väntan på att få göra den fruktade gastroskopin! Seriöst, jag är skitnervös! De kommer liksom föra ner en slang genom munnen på mig och ner i magen, medan jag är vaken! Detta för att undersöka vad mina magbesvär kan bero på. Har läst runt lite på nätet och tydligen ska man fasta i sex timmar innan och inte äta något på några timmar efter skiten. Hoppas jag får göra den tidigt på morgonen och inte på eftermiddagen, då lär jag ju hungra ihjäl. Det får bli att vräka i sig mat innan sex-timmarsgränsen!

Annars var det extremt jobbigt att gå upp kvart över åtta idag, då jag hade tid hos läkaren vid halv tio. Jag var fruktansvärt trött och mådde så illa att när jag satt i väntrummet trodde jag skulle kräkas vilken sekund som helst. Hemskt! Därav hoppade jag över min föreläsning jag hade idag på eftermiddagen och pluggade hemma istället. Sökt sommarjobb i massor har jag också gjort på lite olika ställen, ber och bönar för att jag ska få något! Jag längtar en massor till sommaren, jag bara ser en massa roligt framför mig! Att kunna kom hem från jobbet utan att behöva tänka på skolan och allt vad innebär, bara komma hem och lägga sig ner i soffan. Eller träffa vänner, eller vad som. Min första och kanske sista sommar i Kalmar ska bli bäst!

Till hösten vet jag inte längre vart det blir av. Elevassistentutbildningen verkar inte starta på vissa ställen vilket gör mig orolig för om den kommer att göra det alls. Jag orkar dock inte tänka på det nu, så vi lämnar det! Istället ska jag göra något annat.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0